Dyrepasser

Fugl

Dyrepasserholdet foregår i Gl. Svebølle. Vi er to personaler, Charlotte og Tine og vi er begge uddannet indenfor landbruget. Vi har masser af plads til forskellige dyr.

Du vil få den nære kontakt med de enkelte dyr i de opgaver der er i løbet af dagen. Du vil få mulighed for at fodre, klappe, kæle ja, selv dyrefødsler vil du opleve her hos os.

Her på stedet.Hængebugsvin
Vi har et anneks, hvor vi mødes hver morgen og planlægger dagens forløb inden vi går i sving med dyrene.
Eleverne møder på skolen om morgen, hvor vi efter morgensamling kører i skolens bus ud til dyrene.
Hver elev har en kasse med navn hvor der er plads til deres arbejdstøj samt fodtøj.
Pauser i løbet af dagen tilrettelægges efter den unges behov, nogle har brug for mange og andre få , det er vigtigst at der er plads til alle, også når man har en svær dag.

I løbet af dagen.
Hver elev får et ansvars område som passer til den enkeltes behov og ønsker. Dagen bliver brugt på at muge ud og fodre og så er der også tid til at nusse og kæle med dyrene.
I foråret og sommeren bruger vi også tid på at vedligeholde burene.

Dyr på stedet.
Vi har alt fra får, geder, hængebugsvin, shetlænderheste, kaniner, marsvin, høns, pryd fasaner, gæs, ænder, duer, vagtler, nanduer, mare til katte og hunde.
Der vil løbende komme nye dyr til og fra.

Du vil lære at.
-Fodre dyr og hvad de spiser.
-Pasning og pleje.
-Sundhed og sygdom.
-Udrugning af æg.
-Flytte dyr rundt.
-Omgås dyr.
-Arbejde sammen med andre.
-Tage hensyn/hjælpe andre.
-Få OCN-bevis.

OCN-bevis
Du kan i løbet af året opnå et eller flere OCN-beviser som et bevis på dine færdigheder som du kan opnår her på dyrepasserholdet.

Marsvin

Foråret
I løbet af foråret bruger vi tid på at få samlet æg, som vi kan ruge ud.
I løbet af denne tid på året vrimler det med dyrebørn så som lam, ællinger, gæslinger, kyllinger, fasankyllinger, kaninunger, marsvineunger, griseunger,
nandu-unger, mare-unger, og helt sikkert kattekillinger.

De passer dyr, og det trives de med